aabenraa-sportsfiskerforening © 2009 • Privacy Policy • Terms of Use • Felsted-Data

Foreningens historie

Klik på billedet for at se artiklen

Som vi kan læse i artiklen fra dagbladet Sønderjyden, blev foreningen oprettet januar 1951. Dr. Harald Nielsen blev foreningens formand, og det bemærkelsesværdige er, at foreningen igennem næsten 60 år, kun har haft 13 formænd.

Foreningen har, hvis man kigger i de gamle papirer, altid været en meget aktiv forening med mange aktiviteter for medlemmerne. Dette er måske medvirkende til, at rigtig mange medlemmer, har været i foreningen i rigtig mange år.

Foreningen har altid været medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund (DSF).

Danmarks Sportsfiskerforbund har som de eneste stor politisk og lovgivningsmæssig indflydelse og er desuden den eneste landsdækkende organisation, der på demokratisk vis og uafhængig af andre interessegrupper taler vor sag politisk.

Uden DSF havde vi dag f.eks. intet fisketegn, og at landets fiskerilove i høj grad tilgodeser netop vore interesser er helt og holdent DSFs fortjeneste.
Udviklingen kan du som medlem af Sportsfiskerforeningen Aabenraa følge i forbundsbladet "Sportsfiskeren", der siden 1991 har været et gode til alle DSFs medlemmer.

Sportsfiskerforeningen Aabenraa har i 2013 købt eget klubhus på Østre Havnevej 56, hvor vi afholder klubaftener og fluebinding. Hele vinterperioden er der klubaften for seniorerne hver mandag.

Foreningen har en aktiv juniorafdeling, hvor unge fra 10 og til og med deres 18 års fødselsdag kan lære at fiske, binde fluer, lave blink og spindere. Juniorafdelingen holder møde ca. 2 gange om måneden.

Sportsfiskerforeningen Aabenraa er også ansvarlig for Aabenraa Ørredfond, som har til opgave, at indkøbe og udsætte fisk i interesseområdet (læs mere under Aabenraa Ørredfond).

I den forbindelse afvikler Aabenraa Ørredfond, hvert år på Langfredag, en konkurrence med rigtig mange fine præmier.

For rigtig mange deltagere er Ørreddagen en årlig tilbagevendende begivenhed de kommer hjem til Aabenraa for – vi oplever folk fra Norge og hele Danmark der tropper op hvert år.

Foreningen er en åben forening der har plads til medlemmerne, og selvom vi råder over rigtig meget godt fiskevand, deriblandt Arnå, som er vores eget vand og hvor der er rig mulighed for at fange både Havørred og Laks, har vi ingen venteliste.

Vi optager ubegrænset antal personer fra Danmark, ligesom vi også har en del udenlandske medlemmer – disse må dog højst udgøre 10 % af medlemstallet.

Hvis du ønsker at blive medlem, kan du, på forsiden klikke på ”Bliv medlem” og der vil blive sendt materiale om foreningen til dig.

LÆS OGSÅ