HISTORIE

Sportsfiskerforeningen Aabenraa blev etableret i 1951 og er en meget aktiv sportsfiskerforening.
Foreningen er medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund med de fordele det giver.
Sportsfiskerforeningen Aabenraa har i 2013 købt
klubhus på Østre Havnevej 56, hvor vi afholderklubaftener og fluebinding. Hele vinterperioden er der klubaften for seniorerne hver mandag.
Foreningen har en aktiv juniorafdeling, hvor unge fra 10 og til og med deres 18 års fødselsdag kan lære at fiske, binde fluer, lave blink og spinnere. Juniorafdelingen holder møde ca. 2 gange om måneden.
Sportsfiskerforeningen Aabenraa er også ansvarlig for Aabenraa Ørredfond, som har til opgave, at indkøbe og udsætte fisk i interesseområdet.
I den forbindelse afvikler Aabenraa Ørredfond, hvert år på Langfredag, en konkur-rence med rigtig mange fine præmier.
For rigtig mange deltagere er Ørreddagen en årlig tilbagevendende begivenhed de kommer hjem til Aabenraa for – vi oplever folk fra Norge og hele Danmark der tropper op hvert år.
Foreningen er en åben forening der har plads til nye medlemmer, og selvom vi råder over meget godt fiskevand, deriblandt Arnå, som er vores eget vand og hvor der er rig mulighed for at fange både Havørred og Laks, har vi ingen venteliste.
Vi optager ubegrænset antal personer fra Danmark, ligesom vi også har en del udenlandske medlemmer – disse må dog højst udgøre 10 % af medlemstallet.

Hvis du ønsker at blive medlem, så kan du kontakte Formand Carl D. Lerup Grann på 51 21 00 05, og få en snak!